Bebeğimin İlk’leri ve Etkinlikleri (!)

Bu yazıyı bir çok anne gibi ilk şunu yaptı, ilk bu’su, ilk o’su diyerek yazmak niyetinde değilim baştan belirteyim! Tüm anıları saklayan, bebekleri için hamileyken anı defterleri tutan, doğduktan sonra etkinlikten etkinliğe koşan annelere saygım sonsuz. Bir zamanlar (yani hamilelikten önce ve hamileyken) hayallerim vardı; bir anne adayı ve anne olarak gerekli tüm sosyallikleri yapacaktım, tüm anıları biriktirecektim, süper anne olacaktım! Sosyallik ile demek istediğim tabii ki Baby Shower ile başlayan, sonrasında bebeğin doğumunda yok fotoğrafçısı, yok oda süslemecisi diye devam eden; havalı bir mevlüd okutmadan olmaz (mevlüdün havalısı bile var evet!), yok diş buğdayı, yok yarı yaşı kutlaması, yok 1.doğumgünü diye sonu hiçbir zaman gelmeyen bir listeden oluşuyor. Ben bu listenin üzerine Baby Shower’dan sonra KOCAMAN bir çizgi çektim ne yalan söyleyeyim. Tüm ailesi İzmir’de yaşayan, İstanbul’da eşinden başka yardım edecek kimsesi olmayan, turizm gibi 7/24 belirsiz bir iş yapan bir anne adayı olarak, daha baby shower kısmı bile beni yeterince yormaya yetmişti çünkü. Evet, kesinlikle bayılıyorum yukarıda saydığım organizasyonlara, her birini yapmak için de can atıyorum, anılar biriktirmeyi de çok seviyorum… Hayaller başka gerçekler başka cümlesi tam da bu noktada sahneye çıkıyor işte!

Baby shower

Şimdi bir düşünün; çok stresli bir gün geçirdiniz, eve gitmek için stresinize stres katan bir trafik çilesini çektiniz, eve gelince akşam yemeğini hazırla, çocuğu yedir, zaten kısıtlı olan zamanda ‘verimli ‘ zaman geçirmeye çalış, çocuğu yıka, çocuğu uyut, çocuğun ertesi gün yemesi için besin değeri yüksek sağlıklı yemeklerini planla (pek tabiki bunları da hazırla), saat zaten kaç olmuş hadi yat sabah erken kalkacaksın iş var diyerek marathon tadında geçen bir gün benimkisi. Nefes almak için çocuğu da anneme bırakıp 2 saat kafa dinlemek gibi bir şansımın olmadığı (bu asla isyan değil, her an binlerce kere şükrediyorum sahip olduklarıma) bir dünyada, sizce bebeğimin doğumgününde hangi temayı seçsem diye bir soru balonu kafamın üzüerinde belirebilir mi?! Cevap veriyorum, tabiki de HAYIIIIIIIIIIIIRRRRRRR… Takip ettiğim çeşitli bloglarda ya da yakın çevremdeki anne olan arkadaşlarım arasında benimle aynı performansı gösterip, bir de üzerine elleriyle hazırladıkları şeker hamurundan cicili bicili pastalar paylaşan anneler de yok değil, her birini ayakta alkışlamayı bir borç bilirim! Haftasonu oldu mu çocukla etkinlikten etkinliğe koşan bir sürü arkadaşım var. Ama benim buralardan baktığınızda şu an için tek derdim günü kurtarmak ve mutlu bir çocuk yetiştirmek.

Anneyiz evet, ama nihayetinde atomu parçalamıyoruz ya! Doğru, bir insan yetiştirmek dünyadaki en önemli mesele, dünyanın en önemli varlığı da herkes için kendi evladı. Poz poz resimleri var benim oğlumun da; yok gözünü kırptı, yok acaba güldü mü, yok bu tulumu pek bir yakıştı diye çektiğimiz. İlklerini ben de hatırlıyorum daha dün gibi; hafızam iyi olduğundan herhalde, sayfalar dolusu mektuplar falan yazma gereği duymadım (ya da üşendim diyelim)! Yazsam nasıl olurdu, çok güzel olurdu elbette! İlk dişinin çıkmasını 10.ayına kadar heyecanla bekledik, ama diş buğdayı falan da yapmadım. Ne şimdi, ben eksik bir anne miyim? Mevlüt okutmaya niyet ettim, anneciğim İzmir’den kalktı geldi yardımıma; tüm hazırlıklarımız tamam mevlüt gününü beklerken bebeğimi bir gece acile zor yetiştirdik, meğer 5 aylık minicik bedeni kum dökermiş… Mevlüt iptal oldu tabi, bizse aylar süren bol ağlamalı, bol sancılı gecelerin ardından o günleri de atlattık çok şükür.

Buradan benim gibi hayatını evi, işi, eşi, bebeği arasında SURVIVOR kıvamında yaşayan annelere seslenmek istiyorum; YALNIZ DEĞİLSİNİZ! Bizim bebeklerimizin de montessori eğitimi eksik oluversin ya da bırakın da duyusal zekaları olduğu kadar gelişsin! Sevin bebeklerinizi, dans edin, bol bol kucağınıza alın (kucağa alışır diyenlere de gülüp geçin), öpün, koklayın… Annesinin sevgisini hisseden bir bebek zaten her gün sizi şaşırtacak ilerlemeler göstercek inanın bana…

etkinlik

“Bebeğimin İlk’leri ve Etkinlikleri (!)” için 3 cevap

    1. Öncelikle neden bu kadar sinir pek anlayamadım ama açıklama gereği duyuyorum size:) Yazı başlığı Bebeğimin İlk’leri ve Etkinlikleri (!). En’leri ile ilgili bir şey başlıkta ya da yazıda zaten belirtilmemiş, olmayan bir konu için boşuna öfkelendiniz yani:) Keşke başlığı daha anlayarak okusaydınız da boşuna zaman kaybı yaşamasaydınız… Ayrıca başlıkta parantez içinde belirtilen ünlem işareti okuyacağınız içerik ile ilgili kinaye yapmak içindir. Sevgiler…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir